Friday 17 October 2008

Teks Doa Abu Darda'

Doa ini disuruh oleh nabi s.a.w mengamalkannya selepas solat subuh. sahabat nabi yang bernama Abu darda' rajin mengamalkan doa ini sehingga suatu masa rumah di sekelilingnya terbakar tetapi rumah beliau tidak terbakar. Kelebihan mengamalkan doa ini ialah terpelihara diri dan harta benda, insya' Allah.
اللهم أنت ربي لاإله إلا أنت عليك توكلت وأنت رب العرش العظيم ما شاء الله كان و ما لم يشأ لم يكن لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم أعلم أنك على كل شيء قدير و أن الله قد أحاط بكل شيء علما اللهم إني أعوذ بك من شر نفسي و من شر كل دابة أنت آخذ بناصيتها إن ربي على صراط مستقيم

1 Comments:

At 24 August 2009 at 21:42 , Blogger malaysia baru said...

Baca pagi & petang....

Diriwayatkan dari Thalaq bin Habib, bahwa seseorang pernah menemui dan memberitahu Abu Ad-Darda’ dengan berkata, “Wahai Abu Ad-Darda’, rumahmu terbakar.” Mendengar pemberitahuan ini, dengan penuh keyakinan Abu Darda’ menjawab, “Rumahku tidak terbakar, Allah tidak akan melakukan itu. Karena kudengar dari Rasulullah SAW, barang siapa yang membaca kalimat (doa) di pagi hari, maka ia tidak akan ditimpa musibah hingga sore. Dan barangsiapa membacanya di sore hari, maka ia tidak akan tertimpa musibah hingga pagi”. Dan setelah didatangi bersama, ternyata di kawasan tersebut memang terjadi kebakaran, namun rumah Abu Darda’ selamat.

Doa ini sangat bermanafat untuk kita semua dan percayalah semua kebaikan dan keburukan datang dari Allah dan dengan izinNyalah yang dapat mengangkat segala musibah daripada menimpa kita.

http://milkyway25.wordpress.com/2009/02/07/doa-abu-darda/

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home